Pavel Dobeš by měl vše zaplatit z vlastní kapsy

10.08.2012 Ministr Dobeš by se měl přestat vymlouvat. Neměl by se schovávat za úřad a bez řečí zaplatit ze svého náhradu škody všem, kteří se kvůli registru dostali do potíží. To, že byli tisíce lidí obtěžováni díky nefunkčnímu systému je totiž čistě jeho vina,“

říká stínový ministr dopravy za ČSSD a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec. Chyb a manažerských selhání bylo podle něho víc než dost. Nevypsání výběrového řízení, podivná firma bez zkušeností pověřená správou a výrobou, tajemné financování, spuštění naprosto neodzkoušené a nefunkční betaverze do plného provozu. „Podobná selhání se nestávají ani řídícím pracovníkům na juniorských pozicích. Předvede-li to ministr vlády, jedná se bezesporu o celosvětový unikát,“ dodává Chovanec.

 ČSSD na problémy s registrem, stejně jako odborná veřejnost, dostatečně a včas upozorňovala. Ministr dopravy, potažmo celý vládní kabinet, však na jakékoli připomínky zcela rezignoval. Není to přitom poprvé, kdy byla veřejnost zanechána napospas osudu a zcela záměrně a účelově postavena před neřešitelnou situaci. Centrální registr vozidel vykazuje stejné znaky selhání jako systém na výplatu sociálních dávek či IZIP. Namísto šetření a odpovědnosti, prohlubuje Nečasova vláda zadlužení republiky, vnáší chaos do zaběhlých systémů a hazarduje s důvěrou občanů ve funkčnost státní správy.

 Žádostí o odškodnění kvůli nefunkčnímu Centrálnímu registru vozidel se sešlo 75. Pouhých sedm z nich podle Ministerstva dopravy splňuje veškeré potřebné náležitosti k případnému vyřízení. „Půl roku, kdy hodlá ministerstvo každou tuto žádost prověřovat, je naprostý výsměch každému občanovi, nejen těm, kteří byli poškozeni. O fungování státní správy, konkrétně ministerstva dopravy, si tak může každý udělat obrázek sám,“ doplňuje Chovanec.

 

 

Profil autora
chovanec-male.jpg
Milan Chovanec
Blogy autora Milan Chovanec
  • Ač to tak nevypadá, rozhoduje se o osudu dopravy... (přečteno 194×)

    Titulní stránky novin, a nejen je, zaplnily v posledních dnech neuvěřitelné informace z naší vládní kuchyně. Řada událostí, kterým se média zcela pochopitelně nevěnovala, by přesto neměla ujít naší pozornosti. Díky originální metodě našich lékařů se například zázračně probrala z mnohaměsíčního kómatu malá holčička. Zdaleka ne tak radostná je pak další zpráva, kterou žurnalisté prakticky vůbec nezaznamenali. Schválen byl totiž návrh dopravní politiky ČR pro období 2014 až 2020 s výhledem do roku 2050.

  • K čemu je nám potřeba etický kodex? (přečteno 108×)

    "Já žádný etický kodex nechci. Na svou morálku papír nepotřebuju," volala velmi vzrušeným hlasem paní Rubáková. Stalo se v Plzni na jednání krajského zastupitelstva dne sedmnáctého června léta páně 2013. Dlužno dodat, že výše uvedená dáma je členkou tohoto sboru za ODS. Svým zvláštním způsobem má dozajista pravdu. K čemu schvalovat normu, která není právně vymahatelná a za jejíž porušení nehrozí politikovi žádná sankce?

  • Z vládní dílny přišla hlava XXII. (přečteno 60×)

    Novela zákona o rozpočtovém určení daní připomíná Hellerovu knihu Hlava XXII. Právě tam jakýsi Milo kupoval vajíčka za 30 centů, prodával je za dvacet a ještě na tom vydělal. Vedlejším efektem tohoto výdělku byl však vybombardovaný tábor vlastních vojáků. Podobně má se to i s novelou zákona o rozpočtovém určení daní, kterou představilo společně ministerstvo financí a dopravy.

  • Efektivita mýtného systému se nesmí stát jen bájí (přečteno 41×)

    Nejstarší cesty světa jsou staré několik tisíc let. Aby už tehdy byly spolehlivé, musely se udržovat. To ani tenkrát nebylo zadarmo a proto bylo vymyšleno mýto. Vybíralo se za použití mostu, za projetí stezky i za převoz přes řeku. Vybrané peníze byly následně využity na ochranu těchto cest, na jejich opravy, případně na budování stezek nových. Toto pravidlo platí všude v civilizovaném světě i dnes.

  • Osobnostní test (přečteno 491×)

    Aneb co je ne/známo o Milanu Chovancovi (sestaveno na základě anonymu "Plzeňského přítele Jirky Bezděze" rozeslaného na desítky mailových adres členů sociální demokracie)

Názory a komentáře autora Milan Chovanec
  • Prohlášení místopředsedy ČSSD Milana Chovance k aktuálním spekulacím

    V souvislosti s možným jmenováním členem Vlády ČR bych rád znovu zareagoval na spekulace, jež se objevují v souvislosti s mým rozhodnutím neužívat při výkonu veřejných funkcí titul bakalář/Bc. získaný na PF ZČU:

  • Žádám ministra Žáka o objasnění personálních kroků

    Personální opatření ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka, který odvolal šéfy Ředitelství silnic a dálnic, Ředitelství vodních cest a Drážního úřadu, vnímám jako mimořádné opatření. To si v době vlády bez mandátu žádá mimořádný důvod. Budu požadovat objasnění, zatím jsem žádné neslyšel.

  • M.Chovanec: Jiří Rusnok musí přestat urážet ČSSD

    "Premiér Rusnok by měl vážit svá slova. Buď usiluje o naši podporu pro svou vládu, nebo nás chce urážet. Hovořit o členech stínové vlády ČSSD jako o hvězdné pěchotě jen několik hodin před klíčovým rozhodnutím může znamenat, že ze sebe nakonec udělá generála bez vojska," komentuje místopředseda ČSSD a stínový ministr dopravy Milan Chovanec rozhovor s Jiřím Rusnokem, jenž publikoval deník MF Dnes.

  • M.Chovanec: K odvolání představenstva Českých drah

    Odvolání představenstva Českých drah je plně v kompetenci dozorčí rady společnosti a chceme věřit, že jde o krok ke stabilizaci firmy. Proto se chceme rychle seznámit s podklady, které vedly dozorčí radu k tomuto kroku. Pokud by k tomu neměla opravdu závažné důvody, budeme požadovat vyvození osobní zodpovědnosti po těch, kteří takto rozhodli.

  • Ideální prezident podle ODS a TOP09? Senilní kladeč věnců

    Jejich druhá největší starost je kondice ČSSD.

Podobná témata
Aktuality

Archiv novinek

Blogy

Přehled všech blogů

Články a názory

Přehled všech článků

Language