Tajemné podivnosti okolo centrálního registru

16.07.2012 V souvislosti s nefunkčním a kolabujícím systémem centrálního registru vozidel se objevily další, velmi závažná pochybení a nejasnosti. Pavel Dobeš musí naprosto transparentně vysvětlit jakou roli hraje společnost ATS Telcom Praha a.s., která nový systém připravila. Stejně tak musí obhájit veškeré finanční toky, které k této firmě od ministerstva dopravy směřují.

Jméno společnosti ATS Telčím totiž není v rezortu dopravy neznámé. V době poměrně nedávné, konkrétně 30.5. 2012, předložil ministr Dobeš do vlády dokument, kde žádá o 30 mil. pro dodavatele systému bez výběrového řízení. Důvodem bylo řešení krizové situace vzniklé při realizaci nového centrálního registru vozidel. K této sumě dospěli neznámo jak, blíže nespecifikovaní, odborní pracovníci ministerstva. Z žádosti není patrné k jakému období se tato částka vztahuje. To, co však zřetelné je, že Pavel Dobeš již před dvěma měsíci předpokládal (možná dokonce věděl), že nový systém je nekvalitní a jeho zavedení bude přinejmenším velmi problematické. Proč tolik spěchal, když nebyl pod žádným zjevným tlakem, zůstává záhadou.

Tím však zdaleka není role ATS v rezortu dopravy historicky uzavřena. Zakázku na vytvoření centrálního registru vozidel získala tato společnost rovněž bez výběrového řízení. Důvodem byla údajně skutečnost, že rezort dopravy u ATS nevyčerpal servisní služby v hodnotě 27 mil. korun. Pomiňme nyní otázku proč společnost tyto peníze ministerstvu nevrátila. Naší pozornosti by však nemělo uniknout, že centrální registr vozidel nakonec stál nejméně 47 mil. korun.

Na jméno ATS Telcom na dopravě narazíme již v době, kdy byl jeho šéfem Aleš Řebíček. Právě tehdy dostala tato firma zakázku na kontrolu výdajů a účetnictví celého Ministerstva dopravy (IMIS). Obvyklá cena  obdobných zakázek se pohybuje kolem 100 mil. Kč. Na dopravě se celková cena vyšplhala až na  částku 1,6 mld. Kč. Proběhla přitom 3 výběrová řízení za celkem 875 mil. Kč. Různé dodatky ke smlouvám pak znamenaly navýšení této zakázky o dalších 725 000 000 korun. Paradoxní je, že dodnes platí ministerstvo firmě ATS Telcom 12,5 mil. měsíčně za technickou podporu.

Otázek, na které musí Pavel Dobeš neprodleně a především zcela jednoznačně odpovědět, je nepočítaně.

  1. Má Ministerstvo dopravy smlouvu s ATS Telcom na registr vozidel a v jakém znění?
  2. Jak je ošetřeno penále za nefunkčnost systému?
  3. Může ministerstvo smlouvu vypovědět?
  4. Kolik ve skutečnost centrální registr vozidel stál?
  5. Smlouva s ATS Telcom končí v březnu 2013. Co se bude dít pak?

(přečteno 156×)

Štítky

Hospodářství a ekonomika   Školství   Doprava   

Profil autora
chovanec-male.jpg
Milan Chovanec
Blogy autora Milan Chovanec
  • Ač to tak nevypadá, rozhoduje se o osudu dopravy... (přečteno 194×)

    Titulní stránky novin, a nejen je, zaplnily v posledních dnech neuvěřitelné informace z naší vládní kuchyně. Řada událostí, kterým se média zcela pochopitelně nevěnovala, by přesto neměla ujít naší pozornosti. Díky originální metodě našich lékařů se například zázračně probrala z mnohaměsíčního kómatu malá holčička. Zdaleka ne tak radostná je pak další zpráva, kterou žurnalisté prakticky vůbec nezaznamenali. Schválen byl totiž návrh dopravní politiky ČR pro období 2014 až 2020 s výhledem do roku 2050.

  • K čemu je nám potřeba etický kodex? (přečteno 108×)

    "Já žádný etický kodex nechci. Na svou morálku papír nepotřebuju," volala velmi vzrušeným hlasem paní Rubáková. Stalo se v Plzni na jednání krajského zastupitelstva dne sedmnáctého června léta páně 2013. Dlužno dodat, že výše uvedená dáma je členkou tohoto sboru za ODS. Svým zvláštním způsobem má dozajista pravdu. K čemu schvalovat normu, která není právně vymahatelná a za jejíž porušení nehrozí politikovi žádná sankce?

  • Z vládní dílny přišla hlava XXII. (přečteno 60×)

    Novela zákona o rozpočtovém určení daní připomíná Hellerovu knihu Hlava XXII. Právě tam jakýsi Milo kupoval vajíčka za 30 centů, prodával je za dvacet a ještě na tom vydělal. Vedlejším efektem tohoto výdělku byl však vybombardovaný tábor vlastních vojáků. Podobně má se to i s novelou zákona o rozpočtovém určení daní, kterou představilo společně ministerstvo financí a dopravy.

  • Efektivita mýtného systému se nesmí stát jen bájí (přečteno 41×)

    Nejstarší cesty světa jsou staré několik tisíc let. Aby už tehdy byly spolehlivé, musely se udržovat. To ani tenkrát nebylo zadarmo a proto bylo vymyšleno mýto. Vybíralo se za použití mostu, za projetí stezky i za převoz přes řeku. Vybrané peníze byly následně využity na ochranu těchto cest, na jejich opravy, případně na budování stezek nových. Toto pravidlo platí všude v civilizovaném světě i dnes.

  • Osobnostní test (přečteno 491×)

    Aneb co je ne/známo o Milanu Chovancovi (sestaveno na základě anonymu "Plzeňského přítele Jirky Bezděze" rozeslaného na desítky mailových adres členů sociální demokracie)

Názory a komentáře autora Milan Chovanec
  • Prohlášení místopředsedy ČSSD Milana Chovance k aktuálním spekulacím

    V souvislosti s možným jmenováním členem Vlády ČR bych rád znovu zareagoval na spekulace, jež se objevují v souvislosti s mým rozhodnutím neužívat při výkonu veřejných funkcí titul bakalář/Bc. získaný na PF ZČU:

  • Žádám ministra Žáka o objasnění personálních kroků

    Personální opatření ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka, který odvolal šéfy Ředitelství silnic a dálnic, Ředitelství vodních cest a Drážního úřadu, vnímám jako mimořádné opatření. To si v době vlády bez mandátu žádá mimořádný důvod. Budu požadovat objasnění, zatím jsem žádné neslyšel.

  • M.Chovanec: Jiří Rusnok musí přestat urážet ČSSD

    "Premiér Rusnok by měl vážit svá slova. Buď usiluje o naši podporu pro svou vládu, nebo nás chce urážet. Hovořit o členech stínové vlády ČSSD jako o hvězdné pěchotě jen několik hodin před klíčovým rozhodnutím může znamenat, že ze sebe nakonec udělá generála bez vojska," komentuje místopředseda ČSSD a stínový ministr dopravy Milan Chovanec rozhovor s Jiřím Rusnokem, jenž publikoval deník MF Dnes.

  • M.Chovanec: K odvolání představenstva Českých drah

    Odvolání představenstva Českých drah je plně v kompetenci dozorčí rady společnosti a chceme věřit, že jde o krok ke stabilizaci firmy. Proto se chceme rychle seznámit s podklady, které vedly dozorčí radu k tomuto kroku. Pokud by k tomu neměla opravdu závažné důvody, budeme požadovat vyvození osobní zodpovědnosti po těch, kteří takto rozhodli.

  • Ideální prezident podle ODS a TOP09? Senilní kladeč věnců

    Jejich druhá největší starost je kondice ČSSD.

Podobná témata
Aktuality

Archiv novinek

Blogy

Přehled všech blogů

Články a názory

Přehled všech článků

Language