Tajemné podivnosti okolo centrálního registru

16.07.2012 V souvislosti s nefunkčním a kolabujícím systémem centrálního registru vozidel se objevily další, velmi závažná pochybení a nejasnosti. Pavel Dobeš musí naprosto transparentně vysvětlit jakou roli hraje společnost ATS Telcom Praha a.s., která nový systém připravila. Stejně tak musí obhájit veškeré finanční toky, které k této firmě od ministerstva dopravy směřují.

Jméno společnosti ATS Telčím totiž není v rezortu dopravy neznámé. V době poměrně nedávné, konkrétně 30.5. 2012, předložil ministr Dobeš do vlády dokument, kde žádá o 30 mil. pro dodavatele systému bez výběrového řízení. Důvodem bylo řešení krizové situace vzniklé při realizaci nového centrálního registru vozidel. K této sumě dospěli neznámo jak, blíže nespecifikovaní, odborní pracovníci ministerstva. Z žádosti není patrné k jakému období se tato částka vztahuje. To, co však zřetelné je, že Pavel Dobeš již před dvěma měsíci předpokládal (možná dokonce věděl), že nový systém je nekvalitní a jeho zavedení bude přinejmenším velmi problematické. Proč tolik spěchal, když nebyl pod žádným zjevným tlakem, zůstává záhadou.

Tím však zdaleka není role ATS v rezortu dopravy historicky uzavřena. Zakázku na vytvoření centrálního registru vozidel získala tato společnost rovněž bez výběrového řízení. Důvodem byla údajně skutečnost, že rezort dopravy u ATS nevyčerpal servisní služby v hodnotě 27 mil. korun. Pomiňme nyní otázku proč společnost tyto peníze ministerstvu nevrátila. Naší pozornosti by však nemělo uniknout, že centrální registr vozidel nakonec stál nejméně 47 mil. korun.

Na jméno ATS Telcom na dopravě narazíme již v době, kdy byl jeho šéfem Aleš Řebíček. Právě tehdy dostala tato firma zakázku na kontrolu výdajů a účetnictví celého Ministerstva dopravy (IMIS). Obvyklá cena  obdobných zakázek se pohybuje kolem 100 mil. Kč. Na dopravě se celková cena vyšplhala až na  částku 1,6 mld. Kč. Proběhla přitom 3 výběrová řízení za celkem 875 mil. Kč. Různé dodatky ke smlouvám pak znamenaly navýšení této zakázky o dalších 725 000 000 korun. Paradoxní je, že dodnes platí ministerstvo firmě ATS Telcom 12,5 mil. měsíčně za technickou podporu.

Otázek, na které musí Pavel Dobeš neprodleně a především zcela jednoznačně odpovědět, je nepočítaně.

  1. Má Ministerstvo dopravy smlouvu s ATS Telcom na registr vozidel a v jakém znění?
  2. Jak je ošetřeno penále za nefunkčnost systému?
  3. Může ministerstvo smlouvu vypovědět?
  4. Kolik ve skutečnost centrální registr vozidel stál?
  5. Smlouva s ATS Telcom končí v březnu 2013. Co se bude dít pak?

(přečteno 157×)

Štítky

Hospodářství a ekonomika   Školství   Doprava   

Profil autora
chovanec-160x100.jpg
Milan Chovanec
Blogy autora Milan Chovanec
  • Pošta vznikla z latinského positus.... (přečteno 36×)

    Ačkoli historici datují vznik pošty do starověku, zásadním mezníkem rozvoje těchto služeb bylo 18. století. I v českých zemích byl tehdy vydán první poštovní řád a lexikon obsahující úplný seznam poštovních stanic.

  • Co vyplynulo ze sobotní noci... (přečteno 69×)

    Během čtyř hodin chyceno 5 řidičů pod vlivem drog, 4 šoféři jeli podnapilí a 3 měli zákaz řízení. K tomu 400 pokut za různé přestupky. Tolik jen několik čísel ze sobotní dopravně bezpečnostní akce na Jižní spojce.

  • Zmatek na informační dálnici (přečteno 134×)

    Státní správa je doslova zaplevelená různými IT technologiemi. S mírnou nadsázkou lze říci, že připomíná biblický Babylon, kde podle legendy došlo k prvotnímu zmatení jazyků. Chaotický, v minulosti nikým nekoordinovaný, přístup jednotlivých úřadů v konečném důsledku znamená, že tady v Česku (i na jednom úřadě vedle sebe) paralelně existují staré a nové, vzájemně nespolupracující, počítačové systémy.

  • Ač to tak nevypadá, rozhoduje se o osudu dopravy... (přečteno 203×)

    Titulní stránky novin, a nejen je, zaplnily v posledních dnech neuvěřitelné informace z naší vládní kuchyně. Řada událostí, kterým se média zcela pochopitelně nevěnovala, by přesto neměla ujít naší pozornosti. Díky originální metodě našich lékařů se například zázračně probrala z mnohaměsíčního kómatu malá holčička. Zdaleka ne tak radostná je pak další zpráva, kterou žurnalisté prakticky vůbec nezaznamenali. Schválen byl totiž návrh dopravní politiky ČR pro období 2014 až 2020 s výhledem do roku 2050.

  • K čemu je nám potřeba etický kodex? (přečteno 116×)

    "Já žádný etický kodex nechci. Na svou morálku papír nepotřebuju," volala velmi vzrušeným hlasem paní Rubáková. Stalo se v Plzni na jednání krajského zastupitelstva dne sedmnáctého června léta páně 2013. Dlužno dodat, že výše uvedená dáma je členkou tohoto sboru za ODS. Svým zvláštním způsobem má dozajista pravdu. K čemu schvalovat normu, která není právně vymahatelná a za jejíž porušení nehrozí politikovi žádná sankce?

Názory a komentáře autora Milan Chovanec
  • Prohlášení místopředsedy ČSSD Milana Chovance k aktuálním spekulacím

    V souvislosti s možným jmenováním členem Vlády ČR bych rád znovu zareagoval na spekulace, jež se objevují v souvislosti s mým rozhodnutím neužívat při výkonu veřejných funkcí titul bakalář/Bc. získaný na PF ZČU:

  • Žádám ministra Žáka o objasnění personálních kroků

    Personální opatření ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka, který odvolal šéfy Ředitelství silnic a dálnic, Ředitelství vodních cest a Drážního úřadu, vnímám jako mimořádné opatření. To si v době vlády bez mandátu žádá mimořádný důvod. Budu požadovat objasnění, zatím jsem žádné neslyšel.

  • M.Chovanec: Jiří Rusnok musí přestat urážet ČSSD

    "Premiér Rusnok by měl vážit svá slova. Buď usiluje o naši podporu pro svou vládu, nebo nás chce urážet. Hovořit o členech stínové vlády ČSSD jako o hvězdné pěchotě jen několik hodin před klíčovým rozhodnutím může znamenat, že ze sebe nakonec udělá generála bez vojska," komentuje místopředseda ČSSD a stínový ministr dopravy Milan Chovanec rozhovor s Jiřím Rusnokem, jenž publikoval deník MF Dnes.

  • M.Chovanec: K odvolání představenstva Českých drah

    Odvolání představenstva Českých drah je plně v kompetenci dozorčí rady společnosti a chceme věřit, že jde o krok ke stabilizaci firmy. Proto se chceme rychle seznámit s podklady, které vedly dozorčí radu k tomuto kroku. Pokud by k tomu neměla opravdu závažné důvody, budeme požadovat vyvození osobní zodpovědnosti po těch, kteří takto rozhodli.

  • Ideální prezident podle ODS a TOP09? Senilní kladeč věnců

    Jejich druhá největší starost je kondice ČSSD.

Podobná témata
  • Pošta vznikla z latinského positus....

    Ačkoli historici datují vznik pošty do starověku, zásadním mezníkem rozvoje těchto služeb bylo 18. století. I v českých zemích byl tehdy vydán první poštovní řád a lexikon obsahující úplný seznam poštovních stanic.

  • Co vyplynulo ze sobotní noci...

    Během čtyř hodin chyceno 5 řidičů pod vlivem drog, 4 šoféři jeli podnapilí a 3 měli zákaz řízení. K tomu 400 pokut za různé přestupky. Tolik jen několik čísel ze sobotní dopravně bezpečnostní akce na Jižní spojce.

  • M. Chovanec: Čas v kauze Nagyová se nám krátí

    S ministrem vnitra o bilanci eurovoleb, kauze Nagyová po roce, Kobře a jeho zdraví.

  • Zmatek na informační dálnici

    Státní správa je doslova zaplevelená různými IT technologiemi. S mírnou nadsázkou lze říci, že připomíná biblický Babylon, kde podle legendy došlo k prvotnímu zmatení jazyků. Chaotický, v minulosti nikým nekoordinovaný, přístup jednotlivých úřadů v konečném důsledku znamená, že tady v Česku (i na jednom úřadě vedle sebe) paralelně existují staré a nové, vzájemně nespolupracující, počítačové systémy.

  • M.Chovanec v Událostech, komentářích: Musím hájit zájmy českého státu
Aktuality

Archiv novinek

Blogy

Přehled všech blogů

Články a názory

Přehled všech článků

Language