Tajemné podivnosti okolo centrálního registru

16.07.2012 V souvislosti s nefunkčním a kolabujícím systémem centrálního registru vozidel se objevily další, velmi závažná pochybení a nejasnosti. Pavel Dobeš musí naprosto transparentně vysvětlit jakou roli hraje společnost ATS Telcom Praha a.s., která nový systém připravila. Stejně tak musí obhájit veškeré finanční toky, které k této firmě od ministerstva dopravy směřují.

Jméno společnosti ATS Telčím totiž není v rezortu dopravy neznámé. V době poměrně nedávné, konkrétně 30.5. 2012, předložil ministr Dobeš do vlády dokument, kde žádá o 30 mil. pro dodavatele systému bez výběrového řízení. Důvodem bylo řešení krizové situace vzniklé při realizaci nového centrálního registru vozidel. K této sumě dospěli neznámo jak, blíže nespecifikovaní, odborní pracovníci ministerstva. Z žádosti není patrné k jakému období se tato částka vztahuje. To, co však zřetelné je, že Pavel Dobeš již před dvěma měsíci předpokládal (možná dokonce věděl), že nový systém je nekvalitní a jeho zavedení bude přinejmenším velmi problematické. Proč tolik spěchal, když nebyl pod žádným zjevným tlakem, zůstává záhadou.

Tím však zdaleka není role ATS v rezortu dopravy historicky uzavřena. Zakázku na vytvoření centrálního registru vozidel získala tato společnost rovněž bez výběrového řízení. Důvodem byla údajně skutečnost, že rezort dopravy u ATS nevyčerpal servisní služby v hodnotě 27 mil. korun. Pomiňme nyní otázku proč společnost tyto peníze ministerstvu nevrátila. Naší pozornosti by však nemělo uniknout, že centrální registr vozidel nakonec stál nejméně 47 mil. korun.

Na jméno ATS Telcom na dopravě narazíme již v době, kdy byl jeho šéfem Aleš Řebíček. Právě tehdy dostala tato firma zakázku na kontrolu výdajů a účetnictví celého Ministerstva dopravy (IMIS). Obvyklá cena  obdobných zakázek se pohybuje kolem 100 mil. Kč. Na dopravě se celková cena vyšplhala až na  částku 1,6 mld. Kč. Proběhla přitom 3 výběrová řízení za celkem 875 mil. Kč. Různé dodatky ke smlouvám pak znamenaly navýšení této zakázky o dalších 725 000 000 korun. Paradoxní je, že dodnes platí ministerstvo firmě ATS Telcom 12,5 mil. měsíčně za technickou podporu.

Otázek, na které musí Pavel Dobeš neprodleně a především zcela jednoznačně odpovědět, je nepočítaně.

  1. Má Ministerstvo dopravy smlouvu s ATS Telcom na registr vozidel a v jakém znění?
  2. Jak je ošetřeno penále za nefunkčnost systému?
  3. Může ministerstvo smlouvu vypovědět?
  4. Kolik ve skutečnost centrální registr vozidel stál?
  5. Smlouva s ATS Telcom končí v březnu 2013. Co se bude dít pak?

(přečteno 165×)

Štítky

Hospodářství a ekonomika   Školství   Doprava   

Profil autora
chovanec-160x100.jpg
Milan Chovanec
Blogy autora Milan Chovanec
  • Pozitivní signály (přečteno 33×)

    Policie objasnila v loňském roce procentuálně nejvíce případů za posledních deset let. Rok 2014 je pak zlomový i v tom, že celkově trestných činů výrazně ubylo a podařilo se zajistit majetek za více než osm miliard korun. Ze statistických dat již nevyčteme, co vše je příčinou tohoto markantního zlepšení.

  • Česká pošta zůstane státním podnikem (přečteno 55×)

    Toto rozhodnutí vlády, které prosadila ČSSD, znamená, že končí období nejasností, spekulací a obav, co vlastně s podnikem do budoucna bude. Pro zaměstnance (Česká pošta jich má téměř 32 000 a je jedním z největších zaměstnavatelů v zemi) to přináší především uklidnění. Díky odpovědnému přístupu státu nehrozí neřízené propouštění, naopak – rozhodnutí o zastavení transformace je platformou pro nové aktivity České pošty a uplatnění jejích zaměstnanců.

  • De lege ferenda (přečteno 91×)

    Když se řekne slovo přestupek, představí si většina z nás přestupek dopravní. Pravdou však je, že přestupkem je více než stovka protiprávních jednání, která jsou v odborné terminologii označována jako „drobná či bagatelní kriminalita“. Jsou to mimo jiné hospodské rvačky, podvody, zpronevěra, krádeže, domácí násilí, urážky, pomluvy, stalking, vydírání, výtržnictví, etc.

  • Nehledej v dobrovolném sboru hasičském ni zisku, ni slávy (přečteno 30×)

    Telefonní číslo 150 zná asi úplně každý. Hasiče voláme, nejen když hoří byt či chata. Vyjíždějí k dopravním nehodám, odstraňují ekologické škody, zachraňují životy i majetek při povodních. Hasiči pomáhají, nejen když je potřeba sundat osobu z výšky, nebo vytáhnout někoho ze studny, ale například i ve chvíli, kdy se rojí včely. Ten, kdo o pomoc volá, příliš nerozlišuje, zda přijedou profesionálové, kteří to mají v náplni práce, nebo dobrovolníci, pro které je pomoc spoluobčanům celoživotním koníčkem.

  • Ani dobře zaplacený policista nemůže chytat zločince na koloběžce (přečteno 75×)

    Plošným škrtem přišli policisté a hasiči v roce 2011 o 10 % platu. Důvodem nebyla jejich špatná práce, ale údajná snaha o vyrovnaný státní rozpočet. Tento cíl, jak již víme, se Nečasově vládě splnit nepodařilo. To, co se jí bohužel naopak povedlo, byla destabilizace všech bezpečnostních sborů.

Názory a komentáře autora Milan Chovanec
  • Prohlášení místopředsedy ČSSD Milana Chovance k aktuálním spekulacím

    V souvislosti s možným jmenováním členem Vlády ČR bych rád znovu zareagoval na spekulace, jež se objevují v souvislosti s mým rozhodnutím neužívat při výkonu veřejných funkcí titul bakalář/Bc. získaný na PF ZČU:

  • Žádám ministra Žáka o objasnění personálních kroků

    Personální opatření ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka, který odvolal šéfy Ředitelství silnic a dálnic, Ředitelství vodních cest a Drážního úřadu, vnímám jako mimořádné opatření. To si v době vlády bez mandátu žádá mimořádný důvod. Budu požadovat objasnění, zatím jsem žádné neslyšel.

  • M.Chovanec: Jiří Rusnok musí přestat urážet ČSSD

    "Premiér Rusnok by měl vážit svá slova. Buď usiluje o naši podporu pro svou vládu, nebo nás chce urážet. Hovořit o členech stínové vlády ČSSD jako o hvězdné pěchotě jen několik hodin před klíčovým rozhodnutím může znamenat, že ze sebe nakonec udělá generála bez vojska," komentuje místopředseda ČSSD a stínový ministr dopravy Milan Chovanec rozhovor s Jiřím Rusnokem, jenž publikoval deník MF Dnes.

  • M.Chovanec: K odvolání představenstva Českých drah

    Odvolání představenstva Českých drah je plně v kompetenci dozorčí rady společnosti a chceme věřit, že jde o krok ke stabilizaci firmy. Proto se chceme rychle seznámit s podklady, které vedly dozorčí radu k tomuto kroku. Pokud by k tomu neměla opravdu závažné důvody, budeme požadovat vyvození osobní zodpovědnosti po těch, kteří takto rozhodli.

  • Ideální prezident podle ODS a TOP09? Senilní kladeč věnců

    Jejich druhá největší starost je kondice ČSSD.

Podobná témata
Aktuality

Archiv novinek

Blogy

Přehled všech blogů

Články a názory

Přehled všech článků

Language