Bez peněz do školy nelez

04.07.2012 Sociální demokracie již v minulosti několikrát upozorňovala na dramatický propad prostředků, které vláda poskytovala školám na učebnice, pomůcky a vzdělávání učitelů. Vláda drastickými škrty sebrala školám 80 % finančních prostředků na pomůcky. Tyto škrty jsou natolik likvidační, že některé školy již nejsou schopny naplňovat ani zákonem stanovené podmínky a požadavky.

Objevily se první případy, kdy školy nejsou schopny zabezpečit bezplatné poskytování učebnic a učebních textů prvňáčkům. Není to ovšem chyba škol, ale vlády a její chybné škrtací a škrtící politice. Například základní škola v Novém Strašecí měla v roce 2006 od státu na pomůcky a učebnice 1 178 930 Kč. V roce 2009 to bylo 625 069 Kč a v roce 2011 již jen 494 560 Kč. Pro letošní rok pak neuvěřitelných 264 795 Kč.

ČSSD takovouto destruktivní politiku pravicové vlády jednoznačně odmítá a vyzývá ministra školství Fialu, aby tuto neutěšenou situaci okamžitě řešil.

Nerad bych se dočkal doby, kdy na školách bude cedulka s informací pro žáky a rodiče – bez peněz do školy nelez

 

(přečteno 197×)

Štítky

Školství   

Profil autora
212x131-chladek.jpg
PhDr. Marcel Chládek, MBA
Blogy autora Marcel Chládek
  • TOP 09 by si měla namísto „opozičního auditu“ zamést před vlastním prahem (přečteno 59×)

    K opozičnímu auditu TOP 09 nemá smysl se příliš vyjadřovat. Paní poslankyni Putnovou odkáži na web ministerstva školství, kde se v sekci Splněné cíle (http://www.msmt.cz/ministerstvo/splnene-cile-ministra) dozví, co bylo za poslední rok na ministerstvu školství odpracováno. Až se s těmito skutečnostmi seznámí a na svá vystoupení se lépe připraví, jsem ochoten s ní o školství diskutovat.

  • Ústřední školská komise ČSSD důrazně odmítá snahy o rozbití sociální demokracie! (přečteno 2022×)

    Předsednictvo Ústřední školské komise důrazně odmítá snahy o rozbití jednoty ČSSD ze strany některých členů předsednictva vedených Michalem Haškem, Zdeňkem Škromachem, Jeronýmem Tejcem a Romanem Onderkou.

  • Studenti jako lovná zvěř? (přečteno 925×)

    Kreativita Nečasovy vlády ve snaze šetřit peníze pro veřejné rozpočty nabrala další obludný směr – tentokrát zacílila na studenty, kterým chce zrušit dotace na slevy jízdného u dopravců.

  • Proč Fiala stále lže o 14 autonomních vzdělávacích systémech v ČR? (přečteno 1369×)

    Ministr školství Petr Fiala se už několikrát nechal slyšet, že v ČR existuje tolik autonomních vzdělávacích systémů, kolik je krajů - tedy 14. Nevím, proč pan ministr takto mystifikuje veřejnost. Zřejmě vychází z teorie, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou a rezignuje tak na koordinační roli svého ministerstva.

  • Otazníky českého školství pro rok 2013 (přečteno 1103×)

    Příchod nového roku je většinou oslavován jako příležitost k odstartování pozitivních změn, jako šance k lepším začátkům či k nápravě nepovedených záležitostí. Je to také jedinečná šance pokusit se udělat tlustou čáru za vším, co se v právě skončených dvanácti měsících nepovedlo.

Názory a komentáře autora Marcel Chládek
  • Vyjádření Marcela Chládka k atakům na jeho osobu z tohoto týdne

    Vážené přítelkyně, vážení přátelé, jistě jste zaznamenali, že jsem se v posledních dnech stal terčem štvavé mediální kampaně s cílem mou osobu dehonestovat. Začalo to v úterý v Hospodářských novinách výmyslem o údajném pochybení v životopise, ve středu pokračovalo v Mladé frontě Dnes údajnou šikanou na ministerstvu školství a vyvrcholením byl páteční útok Lidových novin se snahou zpochybnit moji rigorózní práci z Univerzity Karlovy z roku 2006, kterou jsem mimochodem absolvoval v době, kdy jsem nezastával žádnou významnou politickou funkci.

  • O změnách ve vysokém školství chci vést diskusi i s novými rektory

    Rád bych poblahopřál všem rektorům, které dnes na Pražském hradě uvedl do funkce prezident republiky Miloš Zeman. Přeji jim hodně zdaru a úspěchů ve výkonu jejich funkce. V oblasti vysokého školství je nutné prosadit řadu pozitivních změn, včetně přijetí kvalitní novely vysokoškolského zákona. Věřím, že se mi povede se všemi rektory navázat úspěšnou spolupráci, abychom společně české vysoké školství zlepšili.

  • Nová vláda musí prověřit pochybný projekt státních maturit

    Aktuální zprávy o podvodném systému školení učitelů ke státní maturitě jsou dalším z řady skandálních odhalení, která od začátku projekt státní maturity provází. Sociální demokracie opakovaně státní maturity v minulosti kritizovala, vládu P. Nečase jsme upozorňovali na to, že jde o předražený, administrativně náročný a pro systém školství zcela neefektivní projekt.

  • ČSSD je připravena provést pozitivní systémové změny v oblasti školství

    Aktuální výsledky mezinárodních srovnávacích testů PISA, které hovoří o zastavení propadu českých školáků, jsou po dlouhé době pozitivní zprávou pro oblast vzdělávání. Je nutné brát tento mírný obrat jako otevřené dveře k rozsáhlejším a potřebným pozitivním změnám, které naše školství potřebuje.

  • Ministr Štys musí přestat zdržovat jmenování nových profesorů!

    Sociální demokracie považuje za nepřijatelné, aby ministerstvo školství svým liknavým přístupem jakkoli zdržovalo jmenování nových profesorů do funkce. Ministr školství v demisi Dalibor Štys neuvedl do této chvíle jediný relevantní důvod, proč ministerstvo seznam kandidátů na profesorskou funkci dosud nepostoupilo k vyřízení prezidentu republiky, kterému jmenování náleží do pravomocí.

Podobná témata
  • M. Chládek: Tolik sudích ve funkcích českému fotbalu škodí

    Dobře zná fotbal zevnitř, vždyť byl jeho aktérem. Teď však vůči němu Marcel Chládek vystupuje jako ministr školství a musí se vymezit vůči jeho největším problémům. Ačkoli sám působil jako rozhodčí, vidí, že jedním z těch nejpalčivějších je působení mužů s píšťalkou či praporkem ve funkcích na všech úrovních. „Jak předseda, tak místopředsedové si to musejí uvědomit, ať už chtějí nebo ne,“ říká.

  • M. Chládek: V příštím roce potřebuje školství přidat 3 až 5 miliard

    O 3 až 5 miliard korun více bude žádat ministr školství Marcel Chládek na posílení školství a sportu v příštím roce. Prioritami jsou platy učitelů, financování regionálního školství a vysokých škol, posílení inkluzivního vzdělávání a udržitelnost malých tělovýchovných jednot. Rozpočet by měl zohlednit i nárůst výkonů v regionálním školství.

  • Školy i centra mohou získat další peníze z evropských fondů

    Praha, 19. května 2015 – Ministerstvo školství připravilo před ukončením probíhajících operačních programů další čtyři výzvy pro základní a střední školy, a také pro výzkumná a vývojová centra. Důvodem je efektivnější čerpání financí z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) a Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI).

  • Čipy? Sám už mám tři

    Ministru školství MARCELU CHLÁDKOVI (ČSSD) nelze vytknout nedostatek fantazie. Co tisková konference, to nový nápad. Prvňáčky chce obdarovat tablety a školy zabezpečit nejmodernějšími systémy. „Chládek není chrlič nápadů,“ říká o sobě. „Nedělám nic nahodile a vše mám dokonale promyšlené.“

  • Každému podle jeho potřeb

    Ministr školství Marcel Chládek (ČSSD) chce změnit financování základních a středních škol tak, aby už neplatilo „čím víc žáků máte, tím víc peněz dostanete“. Vzhledem k tomu, že rozdělování státních peněz je určujícím nástrojem školské politiky, je dobré vědět o jeho záměrech víc.

Aktuality

Archiv novinek

Blogy

Přehled všech blogů

Články a názory

Přehled všech článků

Language